ICBS

Oferta - Sprzęgła elektromagnetyczne

Sprzęgło elektromagnetyczne służy do przeniesienia momentu obrotowego . Prąd elektryczny doprowadzony do cewki wytwarza strumień magnetyczny, który powoduje przyciągnięcie elementów sprzęgła zapewniając przeniesienie momentu. Stosuje się różne rozwiązania konstrukcyjne sprzęgieł elektromagnetycznych. Stosowane na rynku sprzęgła elektromagnetyczne przenoszą moment obrotowy do około 3000 Nm.

Sterowanie sprzęgieł i hamulców elektromagnetycznych odbywa się na drodze elektrycznej z ogólnego układu sterownia danego urządzenia lub obrabiarki. Łatwość przesterowywania , długotrwałość pracy bez potrzeby regulacji, możliwość pracy w szerokim zakresie prędkości obrotowych, przenoszenie dużych momentów, mały ciężar własny, łatwość zabudowy i obsługi powodują częste zastosowanie przęgieł elektromagnetycznych.

Warunkin zabudowy i eksploatacji sprzęgieł elektromahnetycznych:

1.Sprzęgło lub hamulec należy montować przez osadzenie tulei na wale współosiowym z elementami , na których osadza się zabierak. Pomiędzy tuleją sprzęgła a zabierakim należy zachować odległość podaną w tabelach katalogowych sprzęgieł. Tuleję i zabierak należy zabezpieczyć przed ruchem osiowym.

2.W okresie eksploatacji sprzęgła w większości przypadków  nie wymagają regulacji. Dopuszcza się zużycie płytek o 20 %. Trwałość płytek zależy od warunków pracy.

3.Sprzęgła elektromagnetyczne i hamulce elektromagnetyczne przewidziane do pracy w oleju należy chłodzić przez polewanie olejem mineralnym o lepkości od 1,8 do 3 stopn E/50 stopni C. Wydatek oleju powinien wynosić od 0,5 do 4 l /min w zależności od wielkości sprzęgła lub hamulca. Podczas smarowania-chłodzenia należy zwrócić uwagę, by temperatura oleju w układzie smarowania nie przekroczyła 50 stopni C. W oprzypadku stwierdzenia, że temperatura przekroczyła 50 stopni C w pracy ciągłej, należy zastosować układ chłodzenia oleju. Nie zaleca się chłodzenia sprzęgieł i hamulców przez polewanie przy prędkościach powyżej 40% wartości maksymalnych prędkości obrotowych podanych w tabelach. Olej stosowany do smarowania-chłodzenia powinien być wolny od zanieczyszczeń mechanicznych i chemicznych.

4.Maksymalna temperatura stabilizacji cieplnej elementów sprzęgła elektromagnetycznego luib hamulca elektromagnetycznego nie powinna przekraczać 100 stopni C.

5. W celu zabezpieczenia cewki sprzęgła lub hamulca przed przebiciem w momencie wyłączenia prądu należy cewkę bocznikować opornością równą od 5 do 8 oporności cewki.

 

Dostępne kategorie dla wybranej oferty